tirsdag 24. mai 2011

MELLOM TO PERMER (106)

"Bumerang" av Tatiana de Rosnay
Det står på omslaget at Tatiana de Rosnay er pt en av de tre mest leste i Europa, og peker på romanen hennes Sarasd nøkkel spesielt. Og da tilbudsprisen i bokhandleren var kun 69 kr, da måtte jeg bare slå til. (pluss terningkast seks fra trønderavisa). Famileforhold, tilbakeblikk. Antoine Ray overrasker søsteren på hennes førtiårsdag, og de to reiser til hotellet/landstedet der familien oppholdt seg om sommeren i deres barndom. De minnes. Og på tilbakeveien kjører de utfor, og søsteren blir svært hardt skadet, men lever. Og kommer seg. Mere minner, om mor som døde. Far blir dårlig. Venninnen til datter dør. Den nye kjæresten til Antoine jobber på "likhuset". Og de minnes, og oppdager rare omstendigheter ved morens bortgang.  --Jeg ser jeg skriver ikke veldig morsomt her, men jeg fant heller ikke boka som veldig spennende som fortelling. Men en kraftig påminnelse om at livet kan være en god del nedturer også. Jeg var nok ikke klar for dette i disse mai-dagene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar