mandag 7. februar 2011

MELLOM TO PERMER (84)

"Kassadamer jeg har elsket og andre fortellinger" av Kristian S. Hæggernes
Kristian S. Hæggernes (f.1972) er ny forfatter for meg, men dette er ikke hans første bok. En lovende og morsom boktittel, men for meg ingen knall bok. Føler at den likevel vokser litt når jeg får den på avstand. Mange av fortellingene skjer i åttiårene, dvs. da forfatteren selv var 12- 15-18 og 20 år, slik hovedpersonene er. Ungdommens følelser tar mye av hovedfokus, spesielt i forhold til det annet kjønn. Et par andre er fortellinger med gamle personer i rollene. Mye stusselige mennesker tenker jeg et øyeblikk, ganske så slemt, men så tar jeg meg i det og erkjenner at jeg kjenner meg selv igjen både her og der. Så forfatteren har utvilsomt noe.... . En del virkelig gode og morsomme episoder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar